مدیریت رسانه

بایگانی
۲۷
تیر ۹۳

معرفی دوره کارشناسی ارشد مدیریت رسانه- سرفصل دروس- دروس و ضرائب کنکور- عناوین پایان نامه های دوره ارشد- دانشگاههای ارائه دهنده رشته- ظرفیت دانشگاهها- دفترچه سوالات کنکور ارشد- دوره دکتری مدیریت رسانه و ...

 

 

معرفی دوره کارشناسی ارشد مدیریت رسانه:

رشته میان رشته ای مدیریت رسانه در دپارتمانهای مختلف دنیا رویکردهای متفاوتی دارد.

1. این رشته برای اولین بار در ایران در سال 81 بوسیله دانشکده صداوسیما ارائه شد. بنابراین رشته مدیریت رسانه در این دانشگاه رویکردی ارتباطات محور دارد و در مجموعه دانشکده ارتباطات این دانشگاه قرار گرفته است و بیشتر معطوف به اداره ی رادیو وتلویزیون است. استفاده از اساتید باتجربه و ارزشی در حوزه رسانه ها، نزدیکی به محیط حقیقی رسانه ملی با تمام چالشها و سختیهایش ...

اطلاعات کامل مربوط به کنکور ارشد مدیریت رسانه

چکیده پایان نامه های دوره ارشد دانشگاه صداوسیما (جهت آشنایی بیشتر بارشته و دانشگاه)

دفترچه کنکور ارشد 93

 

دوره دکتری مدیریت رسانه:

در کنکور دکتری نیز این رشته ذیل مجموعه مدیریت تعریف می شود و از قضا یکی از سختی های دانشجویان مدیریت رسانه برای قبولی در دکتری همین مسئله است که باید با دانشجویان همه گرایش های دیگر مدیریت رقابت کنند. در حال حاضر دانشگاه تهران و دانشگاه علوم تحقیقات ارائه دهنده دوره دکتری مدیریت رسانه در ایران هستند!!!

 

بقیه در ادامه مطلب

 

معرفی دوره کارشناسی ارشد مدیریت رسانه:

رشته میان رشته ای مدیریت رسانه در دپارتمانهای مختلف دنیا رویکردهای متفاوتی دارد.

1. این رشته برای اولین بار در ایران در سال 81 بوسیله دانشکده صداوسیما ارائه شد. بنابراین رشته مدیریت رسانه در این دانشگاه رویکردی ارتباطات محور دارد و در مجموعه دانشکده ارتباطات این دانشگاه قرار گرفته است و بیشتر معطوف به اداره ی رادیو وتلویزیون است. استفاده از اساتید باتجربه و ارزشی در حوزه رسانه ها، نزدیکی به محیط حقیقی رسانه ملی با تمام چالشها و سختیهایش و محیط یکدست دانشجویان دانشکده ارتباطات این دانشگاه مزیت ویژه ای را برای دانشجویان این دانکشده فراهم آورده است.

البته پذیرفته شدن در این دانشگاه فقط به رتبه کنکور محدود نشده است. مصاحبه علمی، گزینش اعتقادی، معاینات پزشکی، تحقیق محلی و ... دیگر مراحل لازم برای پذیرفته شدن در این دانشگاه است. دانشگاه صداوسیما از پذیرفته شدگان به میزان دوبرابر مدت تحصیل تعهد خدمت به سازمان صدا وسیما اخذ می کند.

2. اما اوضاع در دانشگاه علامه طباطبایی به گونه دیگری است. رشته مدیریت رسانه در این دانشگاه زیرمجموعه دانشکده مدیریت جای گرفته است. اساتید این دانشگاه در حوزه ارتباطات حرف اول را در کشور می زنند. البته دانشجویان ارشد مدیریت رسانه این دانشگاه از این اساتید بهره ی چندانی نمی برند. چراکه اساتید ارتباطاتی در دانشکده مدیریت حضور ندارند!!!

3. این رشته در دانشگاه تهران هم زیرمجموعه ی دانشکده مدیریت است. نکته مثبت در دانشگاه تهران این است که دانشجویان این دانشگاه برای حضور در مقطع دکترا شانس بیشتری دارند. چرا که از طرفی تنها دانشگاه دولتی ارائه دهنده دکتری این رشته در ایران دانشگاه تهران است و از طرفی دیگر اساتید حاضر در مصاحبه دکتری این دانشگاه اساتید سابق دانشجویان مدیریت رسانه در همین دانشگاه در دوره ارشد بوده اند!!!

 

 

دروس دوره ارشد:

دروس پیش‌نیاز

ارتباط جمعی (۲ واحد)
مدیریت عمومی (۲ واحد)
کاربرد آمار در علوم اجتماعی (۲ واحد)
حقوق ارتباطات (۲ واحد)
ارتباطات انسانی (۲ واحد)
بنیادهای علم سیاست (۲ واحد)
جمع: ۱۲ واحد

دروس اختصاصی

نظریه‌های انتقادی در ارتباطات جمعی (۳ واحد)
ارتباطات بین‌الملل و میان فرهنگی (۳ واحد)
حقوق بین‌الملل ارتباط جمعی (۳ واحد)
مدیریت ارتباط و رفتار سازمانی (۳ واحد)
مدیریت اسلامی (۲ واحد)
مدیریت استراتژیک (۲ واحد)
مدیریت رسانه (۱) (۲ واحد)
مدیریت رسانه (۲) (۳ واحد)
روش تحقیق و ارزیابی (۲ واحد)
زبان تخصصی (۲ واحد)
پایان‌نامه (۴ واحد)

دروس اختیاری:

افکار عمومی (۲ واحد)

آشنایی با پروپزال(۲ واحد)

سمینار مدیریت(3واحد)

و....

نظرات  (۱۴)

من خیلی این رشترو دوست دارم اما کاش مثل رشته روانشناسی شناور بود واز تجربی هم میشد  در این رشته ادامه تحصیل داد.

۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۴:۵۶ محمدرضا تقوی پور
سلام بر شما
زمانیکه ما کنکور دادیم از هر رشته ای میشد وارد رشته مدیریت رسانه شد
سرکلاس ما هم بچه های فنی هستند، هم تجربی و هم انسانی
فکر نمیکنم هنوز هم منعی برای بچه های دیگر گروهها وجود داشته باشه...
شناور بودن رشته موضوع دیگری داره...
اگر علاقه مندید به این رشته تحقیق بیشتری بکنید اما بعیده که منعی وجود داشته باشه
باعرض سلام, من کارشناسی رو در رشته مترجمی زبان انگلیسی قبول شدم, ولی بازار کار خوبی نداره, رشته رسانه دارای بازارکار خوبیه؟؟
سلام اگردنبال درآمد هستید وکاربفرمایید بازار!انقدر تواجتماع افراد بی تجربه وصرفا مدرک گرفته ارشد وارتباطات زیاد شده که کم کم داره حالم بهم میخوره!!!با12سال تجربه کارروابط عمومی وارشد این رشته دوستان رشته های دیگه بدون هیچ سواد،ذوق وانگیزه ای وارد شدن ومجبوریم وقت مون هدربدیم تاتوجیح بشن وبعد یه مدت برن 
نه اشتباه نشه, منظورم از بازارکار صرفا پول نبود, بالاخره هرکسی بعد از اتمام درسش انتظار استخدام داره نه قاب گرفتن مدرک, منظورم اینه چه جاهایی میشه استخدام شد و شانس استخدام شدن چقدره؟!
دوستانی که تصور می کنند با گرفتن مدرک می تونند حتما استخدام بشوند توقع بی جایی دارند. توانایی های فردی در استخدام نیرو حرف اول رو می زنه ، در زمینه رسانه هم حتما باید به لحاظ اعتقادی و عقبه شایستگی لازم وجود داشته باشه و در هیچ جای دنیا پست های مهم این چنینی مخصوصا فضای دولتی فقط به مدرک نگاه نمی شود.
من ۱۲ سال سابقه کار در رسانه رو دارم و عمیقا هم نتایج خوبی گرفته ام اما با این حال در صحبت هایی که با سازمان داشتم یکی از ایرادات مطرح شده در مورد من نام کوچک من بود که پیشنهاد شد که تغییرش دهم. ببینید یک توصیه دوستانه دارم آن هم اینکه حوضه به هیچ وجه آنچه از بیرون به آن می نگرید نیست.
سلام؛ در صورتیکه کارشناسی ارشد رو در یکی از رشته های فنی تحصیل کرده باشم، آیا می تونم برای دکتری رشته ی مدیریت رسانه شرکت کنم؟
سلام بنده مقطع کارشناسی مهندسی عمران هستم. آیا میتونم ارشد رسانه شرکت کنم؟
این رشته زیرشاخه کدوم یکی از رشته های دبیرستان؟
میشه از رشته علوم انسانی این رشته رو انتخاب کرد؟
سلام
نکته ای رو باید درباره ی مقطع ارشد این رشته در دانشگاه علامه طباطبائی بگم. این رشته حدود دو ترم هست که از دانشکده مدیریت به دانشکده ارتباطات منتقل شده و اساتید ارتباطات بر اون نظارت میکنند.
سلام
من میخوام برای ارشد مدیریت رسانه بخونم اما اطلاع دقیقی از این رشته ندارم. اگه امکانش هست لینک دانلود یکسری از کتاب های مقطع ارشد این رشته رو بگذارید تا با دید بازتری این رشته رو انتخاب کنم. 

سلام.وقت بخیر .ارشد مدیریت رسانه رو چه شهرهایی دارند؟ چه دانشگاه هایی دارند؟

هم وطنان عزیز اون موقع که همه تون میرید رشته تجربی و ریاضی می‌خونید و به انسانی ها میگید تنبل فکر امروز رو هم بکنید در نهایت خیلی هاتون تغییر رشته میدید و میاید رشته های زیرشاخه انسانی رو انتخاب میکنید و این در حالی است که هیچ کدوم از درس های انسانی رو نخوندید و هیچ اطلاعاتی از این رشته ندارید 

سلام من لیسانس عکاسی دارم میتونم مدریت رسانه بخونم؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی